Poprawa jakości kształcenia w Żarsko — Żagańskim Obszarze Funkcjonalnym

W ramach   pro­jek­tu :„Poprawa jakoś­ci ksz­tałce­nia w Żarsko — Żagańskim Obszarze Funkcjon­al­nym” od 13 lutego chęt­ni uczniowie klas drugich i trze­ci­ch biorą udzi­ał w zaję­ci­ach warsz­ta­towych z matem­aty­ki i przed­miotów przy­rod­niczych. Zaję­cia odby­wa­ją się w gru­pach 8–10 osobowych w wymi­arze dwóch godzin lek­cyjnych w tygod­niu. Na pier­wszych zaję­ci­ach uczniowie pisali test diag­nozu­ją­cy. Podob­ny napiszą na zakończe­nie zajęć. Dzię­ki temu będziemy mogli określić jak zmieniły się umiejęt­noś­ci naszych uczniów.

Wszys­tkie zaję­cia odby­wa­ją się meto­da­mi akty­wiz­u­ją­cy­mi. Pod­czas zajęć fizy­cznych i chemicznych uczniowie samodziel­nie wykonu­ją różnego rodza­ju doświad­czenia, for­mułu­ją obserwac­je i wnios­ki (umiejęt­noś­ci kluc­zowe w tych przed­mio­tach). Na zaję­ci­ach bio­log­icznych i geograficznych zgłębi­a­ją tajni­ki otacza­jącego ich świa­ta. Zaję­cia matem­aty­czne pozwala­ją rozwi­jać wyobraźnię przestrzen­ną.

Nie zapom­i­namy również o przy­go­towa­niu uczniów klas trze­ci­ch do zbliża­jącego się wielki­mi kroka­mi egza­minu gim­naz­jal­nego. Oprócz częś­ci prak­ty­cznych i doświad­czal­nych na zaję­ci­ach uczniowie pow­tarza­ją mate­ri­ał z klas wcześniejszych (na przykład w postaci quizów, gier, krzyżówek, zagadek), rozwiązu­ją różnego rodza­ju testy. Mamy nadzieję, że pomoże to im osiągnąć jak najlep­sze wyni­ki pod­czas kwiet­niowego egza­minu.

Pro­jekt współ­fi­nan­sowany przez Unię Europe­jską w ramach Region­al­nego Pro­gra­mu Oper­a­cyjnego Lubuskie 2020 współ­fi­nan­sowanego z Europe­jskiego Fun­duszu Społecznego.

Oś pri­o­ry­te­towa 8 – Nowoczes­na Edukac­ja