ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE
Jednym z zadań szkoły jest zapewnienie wsparcia uczniom w procesie edukacyjnym i rozwojowym. Takim działaniem jest organizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się, czyli z dysleksją rozwojową: w formie dysleksji, dysortografii lub dysgrafii.
Cele zajęć:
- Stymulowanie ogólnego rozwoju ucznia.
— Stworzenie uczniowi możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego.
— Przezwyciężenie trudności w opanowaniu podstawowych umiejętności czytania i pisania.
— Wyrównywanie braków w opanowaniu podstawy programowej i szans edukacyjnych.
— Eliminowanie przyczyn i przejawów zaburzeń, w tym również zaburzeń zachowania.
— Zaspokojenie potrzeb rozwojowych dziecka poprzez uwzględnienie specyfiki jego trudności w nauce oraz dostrzeganie jego mocnych stron.
— Rozwijanie funkcji językowych, wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinestetycznych, motorycznych.
— Rozbudzanie motywacji do pracy nad wyrównywaniem braków.
— Osiąganie pozytywnych wyników w nauce.
Uczniowie na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych pracują w zespołach. Dzieci dobrane są pod kątem zbliżonych rodzajów trudności w nauce, wieku i możliwości poznawczych. Grupa liczy maksymalnie pięciu uczestników. Spotkania odbywają się w poniedziałek 12.45–15.20, środę 12.45–15.20 oraz w piątek 11.45–12.30.
Zajęcia prowadzi pani Irena Flitta.